Podnikání

Jak na správné logo společnosti

            Každá společnost se zaměřuje na své produkty, na platy zaměstnanců, ale zapomínají věnovat pozornost bodu, který má zaujmout zákazníka – logu. Vypadá to, že to není zas taková věda, ale skoro každý pozná, jaké logo je vytvořeno amatérem a jaké vytvořil grafik profesionál. Takoví grafici ale nestojí pár korun. Stačí, když se budete držet několika bodů, a Vaše logo bude vypadat stejně dobře jako logo světoznámých firem.
londýnské metro

1.      Mějte nápad

Není jednoduché ztvárnit svůj nápad a filozofii firmy do jednoho drobného obrázku, ale právě tímto bodem by měl každý začít. Jaký je směr vaší firmy? Prodáváte žertovné předměty? Ano? Tak to logo musí být vtipné! Pokuste se se být originální, taková loga přitahují nejvíce lidí a budou si ho snadno pamatovat.
harley davidson

2.      Zvolte vhodný grafický program

Na trhu se objevují různé grafické programy na úpravu fotek a na tvorbu vektorové či bitmapové grafiky. Rozdíl mezi nimi je vcelku prostý: vektorová grafika využívá geometrické tvary, linie a křivky, zatímco bitmapová grafika (s tou pracuje například celosvětově známý program Adobe Photoshop) využívá pixely; tím pádem lze v něm upravovat fotky a koláže. Pro naše účely bude nejvhodnější vektorový program. Na trhu je jich mnoho, ale nejpoužívanějším a nejspolehlivějším je Corel Draw. Je velmi jednoduchý, intuitivní. Jediná jeho nevýhoda je jeho vysoká cena.

3.      Tvořte jednoduše, ne složitě

V dnešní minimalistické době je nejlepší mít jednoduché a prosvětlené logo. Nejhorší věcí, kterou byste mohli udělat, by bylo použití složitého tučného písma, které by bylo těžké přečíst. To nikoho nepřiláká. Řiďte se jednoduchým heslem: Zjednodušujte! Ano, vyberte si klidně zvíře do Vašeho loga, ale použijte například jen jeho siluetu, jeho packu či jeho hlavu, ale nesmí to být příliš složité.
tvář ženy

4.      Propagujte Vaše logo prakticky všude

Když už máte své jednoduché profesionální logo, měli byste ho zviditelnit, ukázat zákazníkům, jak Vaše logo vypadá. Lidé si ho pak vštípí do paměti a kdykoliv uvidí Vaše logo, budou vědět, že tento produkt je kvalitní a budou si ho chtít koupit. To samé platí i pro letáky, plakáty a billboardy – všude by mělo být aspoň malé logo v rohu, aby každý věděl, že jste to Vy.